Misi 2015

Saya berada di IJN. Alhamdulillah ayah selamat menjalani pembedahan bypass di jantungnya. Saya menemani mama dua hari ni. Jadi kena buat kerja di sekitar IJN.

Bila direnung kembali, perjalanan hidup ini Allah memang susun cantik. Saya berada sebulan di lembah Klang untuk 'industrial attachment'. Mama yang memang perlu peneman dapat juga peneman di IJN ini atas susun atur kehidupan yang Allah rencanakan. Kerja saya flexible, boleh buat di mana sahaja. Oleh itu tiada masalah nak pergi ke mana-mana. 

Cuba kita semua renung perjalanan hidup selama ini. Memang akan kita nampak Allah susun hidup ini dengan penuh Rahmah. Ada sebab sesuatu itu berlaku. Jangan pernah sesali apa yang berlaku dalam kehidupan. Muhasabah dan jadikan pandunag untuk terus ke hadapan.

Usia sudah mencecah pertengahan 30an. Banyak perkara yang dipelajari. Waktu inilah masing-masing berusaha membina kerjaya. Diri sendiri tak terlepas. Kalau dilihat...banyak sangat tanggungjawab dan perkara yang nak dilakukan. Tiga misi yang hendak dicapai, misi kerjaya, dakwah dan keluarga. 

Misi Kerjaya, dalam tahun ni, perlu confirm. Ya, dah nak masuk 3 tahun tapi belum lagi confirm. Requirement untuk confirm memang sangat tinggi. Nak kena ada Ir,, dan paper ISI. Memang jenuhlah. Tapi, buat pelan-pelan...semoga dapat penuhi keperluan semua tu.Selain itu, misi untuk buat networking dan polish skill juga diteruskan. 

Misi Dakwah, tahun ni akan membantu unit remaja untuk hasilkan satu modul remaja. Disamping itu nak memperkasakan team aktivis remaja di negeri. Saya beri 2 tahun untuk saya bangunkan team ini. Alhamdulillah, 1 tahun yang penuh cabaran telah dilalui. Tahun ini semoga lebih sukses!

Misi Keluarga adalah untuk menimang cahaya mata. Akhirnya, seteah banyak kali melengahkan,  saya telah pergi bertemu pakar. Kami dalam proses untuk dapatkan anak. Jadi mohon doa semua :)


Semoga tahun ini Allah beri kemudahan untuk menjalankan misi-misi ini.Amin...

Comments

ilahS said…
Assalamualaikum mimi.. Lama x dengar khabar..
Semoga misi 2015 tercapai dengan jayanya.. ;))
sweet tooth said…
Amin... Ahad ri tu, abg fairuz cakap kat mak dia - "kalau angah dah ada anak, sapa la nak handle majlis kenduri ni agaknya" (sebab adik beradik lain semua sibuk ngan anak masing2... kitorang la yg handle A-Z majlis ri tu). Memang cantik aturan Allah kan :-)
Unknown said…
Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)