Que Sera Sera

Assalamualaikum wbt,

Pernah nyanyi lagu Que Sera Sera?

When I was just a little girl
I asked my mother, what will I be
Will I be pretty, will I be rich
Here's what she said to me.

Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.

When I was young, I fell in love
I asked my sweetheart what lies ahead
Will we have rainbows, day after day
Here's what my sweetheart said.

Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.

Now I have children of my own
They ask their mother, what will I be
Will I be handsome, will I be rich
I tell them tenderly.

Que Sera, Sera,
Whatever will be, will be
The future's not ours, to see
Que Sera, Sera
What will be, will be.

Ya, masa depan kita hanya Allah yang tahu. Tapi kita juga berperanan mencorak masa depan.

Percaya atau tidak, saya masih tertanya-tanya pada diri. Dalam masa 10 tahun akan datang saya mahu jadi apa?

Saya masih ada beberapa senarai apa yang saya ingin lakukan dan jadi dalam masa 10 tahun. Tapi yang ultimate masih tidak ada. Sejak berbisnes buku ini, saya memang terasa nak majukan perniagaan buku ini. Tapi setelah masuk sekolah bisnes Alam maya, baru saya tahu buka kedai buku adalah sesuatu yang berisiko tinggi. Modal tinggi! Di sekolah bisnes, saya di ajar untuk memulakan perniagaan tanpa modal atau modal yang serendah mungkin.  Jangan berhutang untuk memulakan perniagaan. Itu bukan cara Nabi berniaga.

Saya dah nampak sikit-sikit, yang 10 tahun akan datang saya nak jadi fulltime housewife dengan perniagaan yang mantap. Taknak jadi lecturer ke? Soalan cepu emas...ehehehe. Jadi lecturer tu mmg menarik, tapi bakat yang saya nampak pada diri ini adalah cenderung untuk berniaga. Jadi lecturer semua kena buat sendiri (tak pun student hehehe). Tapi saya amat berbakat dalam planning atau sebagai mastermind. Dengan kata lain, berbakat jadi boss. ehehehhe...

Saya ingin jadi jutawan di dunia dan akhirat. InsyaAllah saya mahu menyumbang sebanyak mungkin pada agama.Harta mahupun jiwa. Doakan yer!

Comments