Winter gathering


Hari ini bermula pergerakan besar-besaran pelajar-pelajar Malaysia di UK dan Ireland. Cuti Xmas merupakan masa untuk pelbagai persatuan untuk menjalankan program winter gathering. Pelbagai program menarik untuk mereka yang baru sampai UK mahupun yang dah lama duk UK (macam diri sendiri ni la).

InsyaAllah, pukul 9 nanti akan bertolak ke Sheffiled untuk Winter Gathering anjuran MSM. Dianggarkan seramai 700 peserta untuk winter gathering tahun ini. Jika tahun-tahun yang lalu, program ini akan di buat berasingan, tetapi tahun ni brothers and sisters akan dikumpulkan di tempat yang sama. Tak dapat nak bayang orang yang ramai tu.

InsyaAllah jika dua tahun lalu sebagai peserta, tahun lalu sebagai peserta+ajk, tahun ini akan insyaAllah menggalas amanah sebagai fasilitator. Minta dimudahkan perjalanan PMS ini. Misi ke PMS tahun ini bukan sekadar menimba ilmu, tetapi untuk meningkatkan iman dan merapatkan ukhuwah.Juga mengajar erti 'ikhlas' dalam diri dalam melaksanakan amanah yang di beri. Sangat terkesan dengan kata-kata motivasi daripada masu'lah (penolong pengarah program)
Bukti kepada keikhlasan kita dalam beramal boleh dilihat pada kesungguhan kita untuk bekerja tanpa mengharapkan apa-apa dari manusia. Selepas kita itqan dalam usaha kita, kita kembalikan pula semuanya pada Allah. Walau apa pun yang terjadi, kita tidak akan merasa kecewa kerana keyakinan kita bahawa Allah akan mengganjarkan amal kita tadi dan bukan hasilnya.
 dan lagi...
 Moga keikhlasan kita semua terpancar dan menjadi antara asbab Allah mengurniakan hidayah ke dalam hati-hati para mad’u kita yang akan hadir ke PMS, bahkan hati-hati sesama kita juga mungkin akan saling tersentuh dan makin mendekatkan kita dengan Rabb kita.
sweet kan? Memang terus masuk ke hati.

Doakan perjalanan kami. Cuaca yang sangat sejuk, suhu masih di bawah paras beku dan dijangka snow lebat ahad ini. Ketika entri ini di tulis suhu adalah -11 deg celcius. Sudah seminggu suhu tak naik lebih dari -1. Peti sejuk kat rumah pun tak sesejuk macam ni. Apapun, doakan kelancaran program ini. Semoga Allah memberkatinya...

Hingga jumpa lagi,
Mimiamilia
@Awangan
1.30 a.m

Comments

Ejalz said…
salam Mimi,
insyaAllah berjaya.. usaha yang baik insyaAllah Allah swt berkati.

p/s moga mimi tak beku dgn temp di bawah paras beku tu.. :-p
Mimiamilia said…
salam kak,
jazakillah..alhamdulillah takbeku,suhu naik, seperti semangat yang naik juga ketika ber PMS :)