Dari Glasgow to Cardiff

Bismillah..

Astagfirulllah..astagfirullah.. astagfirullah...
Semoga Allah mengampunkan dosa-dosa kita.

Alhamdulillah, minggu ni bermusafiran lagi. Kali ini ke London seterusnya menuju ke Cardiff. Banyak episod menarik sepanjang perjalanan ini. Bermula dengan episod kejar mengejar dan dikecewakan di Glasgow airport. Kami tersekat di dalam jem mengakibatkan lambat untuk sampai di gate. Hanya sampai setelah beberapa minit gate di tutup. Buat muka kesian pun tak dibenarkan juga. Masing-masing semput berlari. Larian yang tidak berhasil! huhuhuhu...Takperlah, alhamdulillah tiket penerbangan seterusnya tidaklah semahal tiket kalau terlepas flight Ryanair. 

Hari ahad di london, banyak stesen tube ditutup kerana ada construction. Buat pertama kalinya berjalan dari Tower bridge sampai ke wesminster. Aiyoo...penat okayy. Tapi sebab malas nak berebut bas punya pasal di London tower sanggup menapak menyusuri river thames bersama-sama atun. Patutnya kami berkemas balik ke airport luton jam 6 petang. Tapi disebabkan salah budget time, ditambah dengan blur nak amik bas mana ke rumah sisters semula, alih-alih pukul 7 baru bertolak. Maka bermulalah episod kejar mengejar di london luton pula. Dalam hati dah terasa-rasa macam nak kena tinggal flight lagi (ye ye..i know...dah sinonim sangat tertinggal flight tu dengan cik mimi). Nak lari pun kaki dah sakit. so jalan jer la yang mampu manakala adik-adik yang lain berlari-lari ke pintu penerbangan. (gate tutup pukul 8.45 dan waktu tu baru sampai airport..huhuhu)

Alhamdulillah, Allah mudahkan kami walaupun ada seorang yang tersekat pada mulanya sebab boarding pass tak dapat di baca. Cuak sangat time tu.Takut seorang tertinggal (ahli rombongan ada 8 org).Alhamdulillah, akhirnya semua selamat sampai di Glasgow.....

ok..nanti update pengisian di Cardiff pulak. Rasa mcm dah lama tak tulis blog style mcm ni... :)

yg sakit kaki,
mimiamilia
@Awangan

Comments