Nikmat persahabatan

Kawan ketawa senang di cari, kawan menangis sukar di dapat. Duduk di perantauan, kawan merupakan insan yang penting dalam mengharungi kehidupan di sini. Jauh dari keluarga, kawan lah segalanya. Tempat kita ketawa, tempat mencurah masalah, shopping sama-sama, travel sama-sama. Kalau tak berkawan, jadi kera sumbang la namanya. Duduk la dalam bilik tu sorang-sorang. Mati keras pun orang tak tahu.HUhuhuhu...

Syukur kerana ada ramai kawan-kawan yang boleh mengadu sakit pening dan sebagainya. Hari ni, adik bekas seusrah (dah dapat naqibah baru) ajak makan-makan. Untung jugak bithday girl walaupun hari ni dah belated. Dapat merasa makan nasi tomato dan acara potong kek batik.Hihihi..

Lepas makan, apalagi...sesi berborak dengan sungguh rancak sampai tak ingat nak balik(takde sesi mengumpat tau!) hilang rasa penat di office bila jumpa kawan-kawan ni. Wah! tak dapat bayang kalau hidup sorang-sorang kat sini.

Sesungguhnya, rasa kasih sayang yang paling rendah ialah berlapang dada (bersikap terbuka) dan paling tinggi ialah mengutamakan orang lain. Manisnya nilai ukhuwah itu!

Comments

Anonymous said…
alhamdulillah...

i pulak dah ilang ramai kawan daahh...
Mimiamilia said…
justin,
now u can see which the true friend aaa...btw,i tak lari pun. still there when u needed...ececce..:D
Anonymous said…
yeah, but damn i didn't realize it'll lead up to this...

baru kenal setahun dua dah nak percaya apa orang tuh cakap, kita yang dah bertahun kenal tak penah nak aniaya dia, dia boleh fikir macam2 kat kita...