Tour Scotland - 3rd Day

Sambung balik cerita tour scotland. Hari ketiga kami bertolak dari Portnalong dan mengelilingi Isle of Skye dan destinasi berakhir di Inverness student hostel. Perjalanan agak menarik sebab jalan sangat-sangat kecil dan mencabar. Sentiasa berselisih dengan caravan-caravan yang kebanyakannya 'left hand drive' (mereka dari negara eropah yang lain dan bercuti di sini). Setiap kali berhenti di tempat berselisih yang disediakan masing-masing akan mengangkat tangan tanda terima kasih memberi laluan. Terasa sangat mesra la pulak.Seronok! Sampaikan bukan sahaja driver yang angkat tangan malah penumpang dibelakang pon nak angkat tangan.


Di sekitar Isle of skye ni kami mengalami masalah komunikasi dengan Miss Garmin (satelite navigator kami) Kadang-kadang di skrin Miss Garmin, kereta kami seolah2 berada di dalam laut.Huhuhu..jalan yang pusing hampir 180 darjah pun ada.Thrill gila!



Tempat-tempat yang dilawati: Dunrobin castle (kat luar jer) ,Museum Isle of Skye, Staffin dan Pekan Portree. Yang lain-lain tu singgah kejap-kejap tepi jalan untuk ambil gambar. Ada satu castle kami singgah di awal pagi.Sebenarnya awal lagi masa tu.Pukul 9 pon belum lagi.Tapi berhenti jugak nak cari toilet. Toilet ada dalam castle. Nasib baik penjaga pagar tu bagi masuk.Tapi dia kata pergi toilet jer.Jangan masuk castle.Huhuhu..tapi dapat jugak ambil gambar sket.

Ok, gambar2 semua ni tak edit. Tak sempat..


Comments

Cerita bonda said…
cantik bangat. tgk hang mmg bertuah daapt tgk semua ni..cantik!
whoa!memang terbukti scotland antara tempat paling cantik di dunia.lawa betul
Anonymous said…
NGAPA TAK AMIK GAMBAR TOILET CASTLE????

hehehe... ader air ke dalam toilet dorang??

heee.. heeee... heeeee...
Anonymous said…
salam kak mimi..

setiap kali melihat gmbr2 ini, pasti tahap kejelesan sy akan meningkat2...wah cantik bangat tempatnya, kehijauan yang indah dan menggamit mata yg memandang, tgk gmbr pon dh cntk, kalau dpt pegi..mesti lg best
khairyn said…
kita telah melawat dunvagen castle's toilet tee he he
Mimiamilia said…
alhamdulillah sarah, nanti hang kumpul duit melawat kau ek.

bro, meh la dtg sini!

OJ,Ada gambar depan toilet.Tapi takleh la nak tunjuk.Heheh.air?ada laaa

fiza,
sambung la phd kat sini
akuatik said…
dunrobin castle huhuhu...
Anonymous said…
hahahhahahaha...

nk pi melawat jugakkkk!!! oppss, nk p sana jugakkkkkk!!! nk ikott!! :D
Mimiamilia said…
akuatik,silap la..dunrobin castle tu hari ke empat

adeehh

cik lynda..jom!
Anonymous said…
y~e k~e a~d~e a~i~r~?~?~?

heee.. heeee... heeeeeeeeeeeeee.....