Ramadhan bakal pergi

Salam semua.

Ramadhan sudah di penghujung. Sedih di hati mengundang. Pengalaman Ramadhan tahun ini di bumi kinanah sangat berharga buat saya. Syukur pada tuhan kerana diperkenankan doa saya untuk berada di sini di bulan Ramadhan yang mulia ini.Biarpun saya boleh berada di Malaysia berpuasa dan berhari Raya bersama keluarga, tapi saya memilih untuk berada di sini.Pilihan itu saya rasakan sangat tepat. Biarpun terpaksa bersusah payah, berembun pagi, berjalan di bawah terik matahari, di sapa dingin malam untuk ke kelas, apa yang saya peroleh hari ini sangat berbaloi. Cuma agak terkilan tidak dapat duduk lama di sini.

Tinggal beberapa hari lagi Aidilfitri akan kita sambut. Entah berapa banyak kuih raya Mama buat tahun ni. Berapa helai pula baju raya tahun ni?. Apa tema tahun ni? Tahun-tahun sebelum ni biasanya kami akan ada warna tema. Saya tidak ada baju raya tahun ni.sob..sob..sob. At least tahun lepas mama dah bekalkan sepasang baju kurung raya. Erm, kejap lagi, mungkin saya akan ke bandar bersama Ahli bait melihat-lihat kalau ada baju yang sesuai untuk dibeli ;)

Kepada adik-adik dan anak-anak sedara serta sepupu sepapat yang disayangi, maaflah, tahun ni duit raya korang still berkurang sebab Cik Mimi tak balik lagi. InsyaAlah tahun depan boleh top up duit raya tu.hihihi.

Oh..rindunya nasi tomato, ayam masak merah, daging kerutut dan acar yang mama buat di pagi raya. Semalam saya masakkan Nasi tomato, Kuzi (yang telah di 'alter' dari rempah kurma), dan acar resepi mama untuk ahli bait di sini. Seronok tengok diorang makan lebih-lebih lagi acar resepi mama tu dapat pujian melambung tinggi. Memang sedap pun! Nak resepi? kalau nak bagitau jer.Satu lagi semalam jugak try buat makanan arab di sini. Namanyer a'maruddin (betul ke tak eja nih) yang di buat dari mish mish (apprikot) sedap giler!Nanti nak beli apprikot kering ni nanti bawak balik Malaysia.huhuhu...

Ok, i nak gi shopping dulu. Selamat Berhari Raya kepada semua. Harap di maafkan segala kesilapan. Berhati-hati memandu di jalan raya. Jangan jadikan diri anda sebahagian daripada statistik ops Sikap 13. Kalau makan sedap-sedap tu jangan lupa saya yang makan takde lah berapa sedap ni di perantauan. Doakan perjalanan saya pulang ke UK dan kembali ke Malaysia selamat.

Comments

khairyn said…
insyaAllah

mi, kali ni kita raya sama dgn Malaysia. Tak sangka Glasgow sambut raya hari Sabtu ni.

Take care.

pssttt... shopping sakan ke? :)
Azhar Ahmad said…
Huhuhuhu, daging kerutup lahhh... Huhuhuhu, samat hari raya. nanti depan kaabah, doakan kesejahteraan saya sekali ya....