Luasnya

"Rasulullah S.A.W bersabda :
Allah berfirman "Wahai anak Adam, selama kamu berdoa dan berharap kepadaKu nescaya AKu ampuni segala dosamu yang telah lalu dan Aku tidak akan pedulikan lagi. Wahai anak Adam jika dosa-dosamu membumbung setinggi langit lalu kamu minta ampun kepadaKu pasti Aku ampuni.

Wahai anak Adam seandainya kamu datang kepadaKu dengan dosa sepenuh bumi, sedangkan ketika menjumpaiKu (mati) kamu tidak menyekutukan Aku dengan sesuatu pun, nescaya Aku berikan kepadamu ampuanan seluas bumi itu""
(Hadis riwayat At-Tirmidzi)

Allahu Akbar! luasnya pengampunan Allah!
Luasnya harapan yang diberikan...

Seburuk mana pun keadaan yang sedang kita hadapi, Allah masih menyediakan jalan keluarnya. 
Sejahat manapun diri kita, pasti ada jalan kembali kepadaNya.

Jom berlari kepada Allah....♥♥♥

Comments

Naim said…
Jom! anda mengingatkan saya ayat 133 aali-'Imran.

terima kasih, Dr. Mimi.