wanita

Tiga dari kebahagiaan: “Wanita yang apabila engkau melihatnya, ia mengkagumkan engkau, apabila engkau tiada bersamanya dia menjaga dirinya dan harta engkau” (Riwayat al-Hakim dalam al-Mustadrak, dinilai hasan oleh al-Albani)
Tidak perlu jadi pelacur 1st class. Memang la seks tu penting, sebab itu fitrah manusia. Tapi kebahagian bukan hanya sekadar seks sahaja. Tak faham dengan lelaki yang sibuk cari 'makan kat luar' atau tak cukup dengan satu. Kalau isteri tu tak memuaskan, beritahulah dan bimbinglah apa yang patut. Takdela menentang poligami. Tapi rasulullah pun tak suka jika Ali menduakan anaknya Fatimah sebab Baginda tahu ia akan mengundangkan kesedihan puterinya.

Makin skeptikal dengan lelaki....

After all things happened to me and people around me, seriously cam takut nak kahwin. huhu.

Semoga Allah kurniakan jodoh yang terbaik dan soleh! sangat membutuhkannya! (yg soleh tu)

dan mari kita mempersiapkan diri menjadi yang solehah...

ok..stop mengarut di tgh malam buta (kes menunggu simulation yang sangat lembap di komputer ini)

daaa...

p/s:

Doa Almarhum Ustazah Yoyoh Yusra (Pendakwah dan ahli politik PKS Indonesia) :

“Ya rabb, aku sedang memikirkan posisiku kelak diakhirat. Mungkinkah aku berdampingan dengan penghulu para wanita Khadijah Al-Kubra yang berjuang dengan harta dan jiwanya? Atau dengan Hafshah binti Umar yang dibela oleh Allah saat akan dicerai karena shawwamah (rajin puasa) dan qawwamahnyaI (rajin tahajud)? Atau dengan Aisyah yang telah hafal 3500 an hadits, sedang aku…. ehm 500 juga belum… atau dengan Ummu Sulaim yang shabiroh (penyabar) atau dengan Asma yang mengurus kendaraan suaminya dan mencela putranya saat istirahat dari jihad… atau dengan siapa ya. Ya Allah, tolong beri kekuatan untuk mengejar amaliah mereka… sehingga aku layak bertemu mereka bahkan bisa berbincang dengan mereka di taman firdaus-Mu."- Almarhum Ustazah Yoyoh Yusrah

(mode muhasabah)

Comments