LangitNya

Sejak aku mendengar kisah Rasulullah selalu memandang ke langit, sejak dari itu juga aku juga cuba menjadi sepertinya. Selalu memandang langit Ilahi. Yang penuh dengan keajaiban. Penuh tanda-tanda kekuasaannya. Sungguh, aku jumpa ketenangan dan aku rasa dekat padaNya setiap kali kepala ini mendongak ke atas.

Langit di Koblenz, Germany

Sungguh berbeza langit di Germany dan langit di Glasgow. Di Koblenz, langit cerah. Tiada awan. Di Glasgow, bak kata mama dan kakcik, langit terasa sangat rendah, dihiasi gumpalan-gumpalan awan.

Langit di Glasgow, Scotland
Sudah masuk Musim Luruh. Mungkin Musim Luruh ku yang terakhir, InsyaAllah. Semoga Allah permudahkan perjalanan PhD ini.

Comments

elya khadijah said…
salam kak..


subhanaAllah..cantiknya...^_^
soliloquy said…
wah... beza dia macam sama dengan langit kat sini dengan langit kat mesia. kat mesia banyak awan..sini nak jumpa awan tu susah skit. :D
Amy said…
Salam,
kalau tak keberatan, mohon kongsi kisah itu..
Mimiamilia said…
nisa (^_^)

said,
kat mesir lagi laaa..mana hujan..tu langit cerah jer

amy,
owh ada beberapa kisah. tapi sebenarnya saya paling ingat Rasulullah sentiasa memandang ke langit mengharap turunnya perintah pertukaran kiblat semula ke kaabah. Rasa bila pandnag langit tu sgt dekatpada Allah..
fizz said…
salam kak mimi..

sewaktu sy kerja di kuantan, otw pergi dan balik kerja, sy mmg suka pndg langit dan pokok2 di sekeliling, setiap hari rs bertuah dpt hidup sihat dan dpt tgk alam ciptaan Allah..Tapi sekarang sy kena asyik tgk kete je, kalau x tak psl2 terlnggar kereta org depan...

akak...Phd akak abis bila..sy ni br merangkak2, bnyk yang xfaham...takutnya . Oh! dan semoga Allah mempermudahkan perjalanan kita.