Haazihi Sabili

Inilah jalan ku!
Hanya tinggal beberapa jam spring camp di German akan bermula. Semakin hampir dengan program, semakin banyak ujian yang datang. Doa dipohon agar Allah memudahkan urusan kami. Inilah pertama kalinya percubaan untuk membuat program di German. Negara yang masih belum berkembang dakwahnya (dikalangan pelajar di Malaysia). Misi kami tahun ini agar dakwah di German akan lebih meluas. Alhamdulillah, Allah telah temukan naqibah-naqibah yang membawa usrah di German dan kami bersepakat untuk memastikan dakwah di German ini akan terus berkembang.

A'la kulli hal... Apa yang akan berlaku pun adalah yang telah di tentukan oleh Allah. Sekuat mana usaha kita, di pengakhirannya Allah juga yang menentukan. Apa yang penting adalah usaha kita yang berterusan. Jangan mengalah! Jalan dakwah ini bukanlah jalan yang ditaburi bunga. Pasti akan datang ujian yang menguji sekuat manakah keikhlasan hati kita untuk terus berjuang atas jalan ini. Sekuat mana keyakinan kita kepada janji Allah yang kemenangan itu dekat dengan syarat kita sanggup berjuang dengan harta dan jiwa. Janji Allah pada kita adalah syurga yang mengalir dibawahnya sungai-sungai...kerana syurga itu mahal harganya, maka perjalanan mendapatkannya bukanlah jalan yang mudah.

Doakan kami agar terus bersemangat! Doakan perjalanan program ini... 

-Off to Berlin 21-24 May 2010-

Comments

Anonymous said…
Salam..semoga selamat semuanya n May Allah Bless you..
Sgt kagum dgn usaha akak ni..byk sgt contributionnyer.tentunya byk masa, tenaga n lain2 yg perlu dikorbankan..
sy ni xtau la ape yg nk di contributekan, byk sgt lg ilmu yg nk kena cr utk baiki diri sendiri...Kadang2 rasa sgt down n mcm makin jauh plak..Hope terus kuat..-nur-
yatie chomeyl said…
nanti kat germany stay katner kak?
wishing u all the best in ur effort :)
Mimiamilia said…
salam nur,
teruskan usaha membaiki diri dan juga turut sama bantu baiki orang lain. Akak doakan awak terus kuat yer.

yatie,
thanks.
dekat berlin