Dua Hari

Alhamdulillah, selamat sampai di rumah selepas dua hari bermusafir. Dua hari berjumpa wajah-wajah yang memberi ketenangan hati dan kedamaian jiwa. Indah sungguh ukhuwah yang Allah beri di atas jalanNya ini. Dua hari yang dapat menaikkan semula momentum dakwah ini. Dua hari yang dipenuhi santapan rohani untuk bekalan agar terus kuat di jalan ini.

Alhamdulillah, diberi kekuatan untuk mencari ruang masa dalam kesibukan yang teramat. Aku tinggalkan dunia sebentar.Aku tinggalkan dunia coding2 yang aku harungi selama seminggu tanpa jemu siang dan malam. Aku tinggalkan sementara untuk mencari keredhaan Allah. Kerana aku yakin, Allah pasti aku menolong ku jika aku menolong agama ini.

" Wahai orang-orang beriman, Jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu" (Muhammad, ayat 7)
Sesungguhnya, janji Allah itu benar dan aku berpegang pada janjiNya..


p/s: Selamat ulangtahun ke 21 untuk Cu Yas. Semoga pertambahan usia dapat mematangkan lagi diri.Semoga diberikan nikmat kesihatan yang baik supaya dapat dimanfaatkan. Semoga Allah kabulkan segala permintaan adik bujangku yang sorang ni.InsyaAllah..

Comments