Arabic Class

Minggu lalu, saya semak tarikh voucher pembayaran elaun saya adalah pada hari ini (28hb). Namun, dua hari lalu duit sudah pun berada di dalam bank. Memang agak sengkek bulan ini memandangkan dah banyak 'perabih duit' dan 'berjoli sakan' semasa di Malaysia hari itu. Alhamdulillah, Allah macam memberi 'signal' kepada saya untuk meneruskan niat belajar Bahasa Arab di sini. Pada mulanya, rasa segan nak masuk kelas atas alasan duit memang takde nak bayar yuran. Sekarang, sudah tidak alasan lagi.

Hari pertama di kelas Arabic sangat memberangsangkan. Ustaz yang berasal dari Mesir itu memang bagus pengajarannya. Cara pengajaran yang berlainan menyebabkan diri rasa tidak terbeban nak hafal fee'l madhi, mudhari' dan sebagainya seperti di kelas arab zaman sekolah dulu. Murid-murid dalam kelas pun sangat aktif bertanya dan kelas rasa hidup dan tidak membosankan. Ustaz yang sentiasa tersenyum dan tak jemu-jemu menjawab pertanyaan walaupun bukan dalam sukatan pelajaran. Ana uhibbuka! ehehehhe...Mungkin apa yang patut dibuat sekarang ialah dengan menambah kosa kata arab dengan membaca buku-buku arabic (alahai, buku beli kat mesir dulu pun tak terbaca-baca..:) caiyok!!)

Owh, sibuk-sibuk buat benda lain, kena ingatkan diri ni. Datang sini buat Phd. Jadi, mari berusaha menghabiskan PhD on time.Gambatte!!

Nak kongsi artikel dalam Berita harian ni. Sila baca di sini.

p/s: Hari ni Russian Class. Yay!


Comments