Selesai

Ahamdulillah, settle juga masalah akaun yang dibekukan tu. Sekarang dapat balik dah duitku.Itu pun setelah bersusah payah membuktikan setiap transaction dalam akaun itu. Terima kasih la kawan-kawan yang bersusah payah buat surat untuk buktikan urusan keluar masuk duit mereka ke akaun saya.

Sebenarnya masalah ini berpunca disebabkan beberapa transaction yang bertujuan untuk pembelian tiket kapal terbang R*yan air. Almaklum, kad bank saya ada visa electron.Kalau beli tiket guna visa electron tidak kena charge.So, adala kawan-kawan meminta jasa baik untuk saya belikan tiket dan mereka masukkan duit dalam akaun saya.Transaction itu yang dipersoalkan.Mereka ingat saya bagi kad saya kat orang. Kesimpulan nya, lepas ni no more la pembelian flight ticket ry*an air mahupun mana-mana airline dari visa electron saya melainkan saya sendiri yang pergi naik kapal terbang tu sekali.

Pihak bank kata, mereka akan sentiasa monitor akaun saya.Huhuhu.. lega. segala nya selesai.Terima kasih la kat kakak custmer service yang meayan saya penuh senyuman walaupun saya mengamuk kat kaunter dia pagi tadi. Di sebabkan marah saya dah terjerit kat kaunter pagi tu..

"I've been treated like criminal!!" dan terus blah lepas tu. Petang nya, saya datang dia masih tersenyum kat saya.

p/s: Boleh dah beli basikal.Selesai satu masalah...ada masalah lain pulak kena selesaikan.


Comments

iu rf said…
alhamdulillah.. sentiasa baca perkembangan u kat sana-... susah nyer ujian u .. sib baik dpt disettlekan.. syukurlah..

tp kan.. i x pernah la npk u marah.. kalau u marah agak2 i takut x..?? hehehe.. larikkk2..

hebat la ayat u mi.. kagum i.. berani krn benar!! :D
Mimiamilia said…
iu,
macam mana u nak nampak.jumpa pun sekali.kalau u duk depan mata ni selalu mesti nampak punya.especially time2 stress.muka memang ler menakutkan.
khairyn said…
tak takut pun!
lalala
Kay said…
eh, kat bumi sawit dulu mimi berbasikal tak?
Mimiamilia said…
eleh osmet..nanti i marah br tau..

Kay,
dulu memang ratu pecut masa zaman kanak2 dulu
iu rf said…
(tgh bayangkan u marah... emm.. tak takut gak...muahahahaha..)
This comment has been removed by the author.
alamak kak mimi...nisa br je dh bg kwn2 gune visa electron nisa utk beli ryan air..kne bgtau ni xleh pki dh...huh...
;~
Mimiamilia said…
nisa,
kalau kat toulouse tu tatau la..tapi bank of scotland ni sgt strict